Mass media si dezvoltarea economica online


        Mass media - Factorul economic

Mass media influenţează in proporţii considerabile structurile şi instituţiile economice, sociale şi politice care asigură dezvoltarea corectă a unei societăţi. Industria informaţională joacă un rol important in identificarea gradului de democratizare a unei ţări deoarece discrepanţele le putem observa dacă analizăm gradul libertăţii presei şi libertăţii de exprimare din societatea respectivă. Tările in curs de dezvoltare sunt mai vulnerabile impotriva intruziunii informaţiilor false menite să destabilizeze societatea sau să o menţină pe un tipar prestabilit fie de cei de la putere sau din exterior de alte interese. Din acest motiv mass media trebuie să işi conducă acţiunile in a urmări şi prezenta adevărul membrilor societăţii ca aceştia să aibe şanse reale in evoluţia lor intelectuală şi economică. Mass media in cadrul dezvoltării economice are un rol precis deoarece ea prin distribuirea informaţiilor cu ajutorul diverselor sale canale promovează anumite produse de larg consum pentru a fi evaluate de societate şi eventual asumate ca bun individual. Acest bun individual dacă este folosit corespunzător poate lua forma unor proiecte economice cu ramificaţii in societate astfel contribuind la dezvoltarea economică şi după caz socială sau politică a societăţii in care este implementat.

Disponibilitatea informaţiilor este esenţială pentru consolidarea procesului electoral decizional şi a relaţiei primare dintre cetăţeni şi guvernanţi, media luand forma intermediarului vital in acest proces. Pentru votanţi informaţiile despre acţiunile guvernului ce reflectă punerea in funcţiune a promisiunilor electorale sunt importante pentru a-şi forma o opinie suficient de fundamentată in a-i vota. Altă categorie ce este influenţată de mass media este mediul de afaceri deoarece acesta este cel mai bine cantonat in sfera informaţională pentru a ţine pasul cu modificările ce pot surveni şi a-şi adapta rapid afacerile. Calitatea ştirilor emise de canalele mass mediei sunt dependente de modul in care guvernanţii tratează industria mass media. Aceasta din urmă dacă este bine consolidată, in contextul unei democraţii bine clarificate atunci este asociată cu o societate mai puţin coruptibilă şi care respectă interesele membrilor societăţii. Secolul 21 reprezintă cu siguranţă epoca internetului iar acest lucru nu mai poate fi negat. Informaţiile transmise cu ajutorul internetului sunt prezentate publicului in „pachete digerabile” indiferent de varsta celui care le vizualizează ele fiind mai uşor de redirecţionat de la om la om. Rezultatul acestor tipuri de interacţiune este o explozie economică şi socială şi o creştere considerabilă in productivitate. Cu ajutorul internetului este mai uşor să primeşti/oferi servicii de orice tip: bancare, educative, consultative prin crearea unui web site ce este accesibil global. Mediul de afaceri profită deplin de serviciile internetului deoarece prin intermediul lui găseşte oferte bune pentru diferite produse de care au nevoie care le pot inbunătăţii dezvoltarea companiilor. Telefonia online gratuită oferă oportunitatea oamenilor de a coparticipa la crearea unor proiecte ce rezultă in produse destinate consumului.
           Milioane de oameni impart intre ei ideile in cadrul blogosferei o organizaţie cu 50 de milioane de siteuri ce au ca fundament schimbul de idei, de proiecte, de perspective astfel conturandu-se o noua democraţie online. Wikinomics propune noi posibilităţi economice pentru individ un cadru propice dezvoltării unei idei, unui proiect iar pentru mediul de afaceri deoarece el poate profita de pe urma noii creativităţi colective online. Noua economie globală online hipercompetitivă remodelează strategiile companiilor şi de altfel percepţiile din cadrul politic şi legal. Acesta este internetul la ora actuală in decembrie 2010 insǎ noua generaţie Net reprezentată de networking prin intermediul reţelelor sociale conduse de Facebook şi urmat de MySpace, Flicker, Tribe sau LiveJournal propune o nouă revoluţie menită să schimbe caracterul rigid actual al internetului intr-unul mai dinamic, mai activ şi mai aproape de useri.  
Economia globala




Postări populare de pe acest blog

Targoviste - un oras atemporal

Vlad Tepes, date biografice

Biografie Vlad Tepes